Τρίτη 3 Απριλίου 2018

Η Μοντέρνα Τέχνη στο Πρώτο Μισό του 20ου Αιώνα στην Ευρώπη 

Διαθεματική Εργασία (Μουσική- Εικαστικά- Γερμανικά)



♫ Φύλλο εργασίας (1η διδακτική ώρα) για τη μουσική

Α Λυκείου

  "...Κάθε έργο τέχνης είναι το παιδί της εποχής του και σε πολλές περιπτώσεις, η μητέρα της αισθαντικότητας μας…."  
  • Σχολιάστε την παραπάνω φράση του διάσημου ζωγράφου του 20ου αιώνα Β. Καντίνσκι. 
  • Ξεσκονίστε τις γνώσεις σας γύρω από τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα και τις μεγάλες εξελίξεις των αρχών του 20ου αιώνα με τη βοήθεια του εννοιολογικού χάρτη που προβάλλεται στο διαδραστικό πίνακα της τάξης. 
  • Χωριστείτε σε 4 ομάδες και αναζητήστε πληροφορίες που αφορούν στα κυριότερα ρεύματα των αρχών του 20ου αιώνα στην Ευρώπη. Μπορείτε, αν θέλετε, να χρησιμοποιήσετε τον σύνδεσμο: google arts and cultures. Ανοίξτε τα έγγραφα της google, φτιάξτε έναν πίνακα όπου θα περιέχονται τα εξής στοιχεία: Όνομα μουσικού ρεύματος, κύριοι εκπρόσωποι, χώρα άνθισης και βασικά χαρακτηριστικά. Αποθηκεύστε τον πίνακα στο google drive και μοιραστείτε το με τις υπόλοιπες ομάδες. 

♫ Φύλλο εργασίας (2η διδακτική ώρα) / εξπρεσιονισμός

1) Ανοίξτε τα αποθηκευμένα αρχεία ήχου που βρίσκονται στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας και ακούσετε τα εξής μουσικά έργα:

      Μότσαρτ: Συμφωνία Νο, 40, 1ο μέρος (κλασική μελωδία)    
Μπράμς: Συμφωνία Νο 3, 3ο μέρος (ρομαντική μελωδία)
Βάγκνερ: Πρελούδιο στο Λόενγκριν (ατέρμονη μελωδία)
Μάλερ: Συμφωνία Νο. 7, 3ο μέρος (εισαγωγή διαφωνιών στη μελωδία)
Ντεμπισί: Πρελούδια για πιάνο (ιμπρεσιονιστική μελωδία, ομιχλώδης- σχεδόν ακαθόριστη)
Στραβίνσκι: Πουλί της φωτιάς (αφαίρεση στη μελωδίας)
Σαίνμπεργκ: Φεγγαρίσιος Πιερότος (εξπρεσιονιστική μελωδία, ατονική μουσική)

Χρησιμοποιώντας τις γνώσεις σας από προηγούμενα μαθήματα, συζητήστε μεταξύ σας τις διαπιστώσεις σας όσον αφορά την εξέλιξη της μελωδίας και του ύφους των συνθέσεων. Μπορείτε να βρείτε αντιστοιχία σε άλλες τέχνες; (π.χ. η έλλειψη ορατής μορφής στη ζωγραφική παραπέμπει στο ευρύτερο πεδίο αυτού που καλείται ατονική μουσική).

2) Χωριστείτε σε 3 ομάδες. Μπορείτε να επιλέξετε μόνοι σας, σε ποια ομάδα επιθυμείτε να δουλέψετε, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές σας:
·         Διερευνείστε την κοινή πορεία του συνθέτη Σαίνμπεργκ και του ζωγράφου Καντίνσκι, ψάχνοντας τη βιογραφία τους και από τις πληροφορίες που θα βρείτε στο βίντεο για το κίνημα του «Γαλάζιου Καβαλάρη».  
·         Περιηγηθείτε στη σελίδα του Πιερότου. Αναζητήστε πληροφορίες από το διαδίκτυο για  παραστάσεις, ηχογραφήσεις, δελτία τύπου, προγράμματα που αφορούν την παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Στη συνέχεια κάντε μια σύγκριση των αποτελεσμάτων για τις δύο χώρες.
·         Δημιουργήστε μια σύντομη σύνθεση σε δωδεκάφθογγο σύστημα με τη χρήση λογισμικού δημιουργίας παρτιτούρας https://musescore.org/el.

3) Αποθηκεύστε τη δουλειά σας στον υπολογιστή και συζητήσετε με την ολομέλεια για την οργάνωση του υλικού σας και τον τρόπο παρουσίασή της στην τάξη ή σε εκδήλωση στο σχολείο.


♫ Καλή επιτυχία!!!!!

Ελισσάβετ Κοντοπούλου

ΠΕ 16 Μουσικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου