Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Διαθεματικό πρότζεκτ για το καλλιτεχνικό ρεύμα Μπαρόκ 


Θεωρητικό μέρος
Β και Γ Γυμνασίου

Αφορά τα μαθήματα: Καλλιτεχνικά-Μουσική-Γερμανική γλώσσα


Σκοπός του project είναι να γνωρίσουν οι μαθητές το καλλιτεχνικό ρεύμα του Μπαρόκ. Για το σκοπό αυτό σχεδιάσαμε ένα ομαδικό wiki  http://barocco.pbworks.com στο οποίο προσεγγίσαμε το θέμα από διαφορετικές πλευρές: Για το μάθημα των Γερμανικών δημιουργήθηκε η σελίδα Die Welt, για το μάθημα της μουσικής η σελίδα Μελωδία και για το μάθημα των εικαστικών η σελίδα Παλέτα.
Στις σελίδες αυτές οι μαθητές δουλεύουν πάνω στα φύλλα εργασίας, ακολουθούν συνδέσμους, αναζητούν στοιχεία σαν εξερευνητές και μπαίνουν στον κόσμο εικονικής πραγματικότητας. Με τον τρόπο αυτό η γνώση για το καλλιτεχνικό ρεύμα του μπαρόκ αναπλαισιώνεται και τοποθετείται στο κοινωνικό ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εργαστούν διαθεματικά χρησιμοποιώντας τους συνδέσμους που τους οδηγούν στα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα.

Επιμέρους στόχοι για το μάθημα των γερμανικών (2 διδακτικές ώρες)
  • ·    Οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να συντάξουν κειμενικά είδη, όπως ένα email η ένα διαφημιστικό φυλλάδιο με θέμα αξιοθέατα μιας πόλης.
  • ·         Οι μαθητές αναπαράγουν μια βιογραφία.
  • ·         Εμπέδωση του λεξιλογίου με θέμα : μεταφορικά μέσα, αξιοθέατα μιας πόλης.
  • ·         Συνεργατική δεξιότητα: Οι μαθητές ανταλλάσσουν απόψεις, περιγράφουν, δημιουργούν .
  • ·         Ψηφιακός εγγραμματισμός .
  • ·         Οι μαθητές επαναλαμβάνουν τα τροπικά ρήματα και τον παρακείμενο.


Επιμέρους στόχοι για το μάθημα της μουσικής (2 διδακτικές ώρες):
  • ·      να μάθουν τα βασικά χαρακτηριστικά της μουσικής μπαρόκ, βασικούς εκπροσώπους της, τα όργανα της εποχής και το χορικό σαν είδος σύνθεσης.
  • ·         να προσδιορίσουν το ιστορικό κοινωνικό περιβάλλον που γέννησε το καλλιτεχνικό ρεύμα.
  • ·         να ερμηνεύσουν τη στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ των καλών τεχνών.
  • ·         να κάνουν χρήση του  ψηφιακού γραμματισμού.


Επιμέρους στόχοι για το μάθημα των καλλιτεχνικών (2 διδακτικές ώρες):
  • ·         να ερμηνεύσουν το ιστορικό περιεχόμενο των έργων του μπαρόκ.
  • ·         να αναγνωρίσουν τις κοινωνικές και πολιτιστικές επιδράσεις που έχει δεχτεί ένα έργο τέχνης και τους τρόπους με τους οποίους τις απεικονίζει.
  • ·         να  εντοπίσουν τη διαθεματικότητα όλων των Καλών Τεχνών.
  • ·         να ονομάζουν τις τεχνικές και τις μεθόδους στις κυριότερες εικαστικές τέχνες.
  • ·         να αναγνωρίσουν την αξία της τέχνης ως σημαντικής και απαραίτητης ανθρώπινης εμπειρίας.
  • ·         να εξοικειωθούν με τα μουσεία και τις πινακοθήκες.
  • ·    να αναλύσουν, να ερμηνεύσουν και να αξιολογήσουν διάφορα έργα μορφολογικά και νοηματικά,  χρησιμοποιώντας την κατάλληλη ορολογία.
  • ·         να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο είτε ζωγραφικό είτε γλυπτό ή αρχιτεκτονικό έργο.
  • ·         να κάνουν χρήση του  ψηφιακού γραμματισμού.

Παιδαγωγική προσέγγιση: Συνεργατική, ενεργητική, βιωματική, διαθεματική και δημιουργική μάθηση.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: Ο εκπαιδευτικός έχει κυρίως το ρόλο του συντονιστή-εμψυχωτή.

Ο ρόλος των μαθητών: Είναι ενεργητικός. Η εργασία αφήνει περιθώρια πρωτοβουλίας και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Επιπλέον, η δουλειά στην ομάδα αφήνει τον καθένα να εμπλακεί στο βαθμό που μπορεί ή που επιθυμεί στην ομάδα, ενώ αναδεικνύονται και οι ιδιαίτερες δεξιότητές του μέσα από την ποικιλία των δραστηριοτήτων.

Ψηφιακά περιβάλλοντα: Χρησιμοποιείται ένας μεγάλος αριθμός λογισμικών ειδικής και γενικής χρήσης, εγκατεστημένου ειδικού υλικού με σαφή διδακτικό σκοπό και περιβάλλοντα μάθησης μέσω ανακάλυψης, διερεύνησης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Συνεργάστηκαν οι καθηγητές: Κοντοπούλου Ε. (ΠΕ 16), Στάικου Π. (ΠΕ 08), Γιατράς Π. (ΠΕ08)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου