Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

Δημιουργία και εκτέλεση αυτοσχέδιας γραφικής παρτιτούρας

 

Στον αστερισμό του εφήμερου:

Δημιουργία και εκτέλεση αυτοσχέδιας γραφικής παρτιτούρας

Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα

Τάξη/ενότητα/προεκτάσεις: Θα διδαχτεί στην α γυμνασίου στην ενότητα «Ρυθμός, ήχος και χρώματα». Μπορεί, ωστόσο,  να χρησιμοποιηθεί και σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης από πολύ αρχάριους έως πολύ προχωρημένους μαθητές στη μουσική. Μπορεί να συνδυαστεί με ενότητες που αφορούν τα χαρακτηριστικά του ήχου, τη μουσική των πρωτόγονων λαών, την πειραματική μουσική, τον αυτοσχεδιασμό αλλά και μαθήματα όπως τα εικαστικά, τα μαθηματικά (γραφικές παραστάσεις, γεωμετρία) κλπ.

Προηγούμενες γνώσεις: να έχουν κατανοήσει οι μαθητές τις έννοιες του ύψους, της έντασης, της χροιάς και διάρκειας του ήχου, να μπορούν να παράγουν ήχο στοιχειωδώς σε κάποιο όργανο, να έχουν βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή.

Σκοπός:

Το παρακάτω μ σενάριο αποσκοπεί στη γνωριμία και τη μελέτη γραφικής παρτιτούρας.

Επιμέρους στόχοι:

·         Να μάθουν οι μαθητές τι σημαίνει γραφική παρτιτούρα και πώς αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μουσική

·         Nα διερευνήσουν τις έννοιες της εφήμερης τέχνης

·         Να αναπτύξουν την δημιουργικότητα και τη φαντασία τους

·         Να μάθουν να οπτικοποιούν τα χαρακτηριστικά του ήχου και να παράγουν ήχους βλέποντας σχέδια και γραφήματα

·         Να μάθουν να δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά

·         Να νιώσουν πληρότητα εκτελώντας άμεσα ένα δικό τους δημιούργημα εφήμερης τέχνης

·         Να εξοικειωθούν με τη χρήση ΤΠΕ

 

Απαραίτητος εξοπλισμός:

Υπολογιστές συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο με ηχεία, εγκατεστημένο πρόγραμμα ζωγραφικής και σχεδίασης στον κάθε υπολογιστή (MS paint) μουσικά όργανα αυτοσχέδια ή κανονικά ανάλογα με τη διαθεσιμότητα της τάξης.

 

 

 

Περιγραφή

1η δραστηριότητα (10 λεπτά)

Οι μαθητές μαθαίνουν τι είναι μια γραφική παρτιτούρα ψάχνοντας στη Wikipedia

2η δραστηριότητα: (5 λεπτά)

Ο καθηγητής προβάλει στην τάξη παραδείγματα και συνδέσμους από το διανθισμένο ηλεκτρονικό βιβλίο της α γυμνασίου όπου αναπαράγονται γραφικές παρτιτούρες.

3η δραστηριότητα (10 λεπτά)

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και φτιάχνουν από μία απλή παρτιτούρα στο πρόγραμμα σχεδίασης/ζωγραφικής που είναι εγκατεστημένο στους υπολογιστές τους.

4η δραστηριότητα (10 λεπτά)

Η κάθε ομάδα με τα όργανα που διαθέτει εκτελεί την παρτιτούρα που έχει φτιάξει και την παρουσιάζει στην τάξη.

5η δραστηριότητα (5 λεπτά)

Οι μαθητές αναστοχάζονται και συζητούν την εμπειρία τους γύρω από τη δημιουργία εφήμερης τέχνης εστιάζοντας στο γεγονός πως η κάθε παρτιτούρα εκτελείται με μοναδικό τρόπο κάθε φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου